Центр надання адміністративних послуг

Гоголівська територіальна громада

29.04.2024 15:31

НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНІ ПИТАННЯ ЩОДО ПОСЛУГИ ЄМАЛЯТКО

662f935216973__6040946b8a2ea748204627.png

Народження дитини чи найбільш значуща та хвилююча подія у житті.
 Природньо, що у процесі підготовки до народження малюка виникає багато запитань. Зокрема, і у сфері державної реєстрації.


 Зібрали найбільш поширені питання щодо послуги єМалятко, яка є найбільш комплексною у Європі:

 

  1. Хто може отримати послугу єМалятко?

Заяву єМалятко можуть подати:

 - батьки, які перебувають у шлюбі;

 - батьки, які не перебувають у шлюбі;

  • одинокі мами.

  1. Заяву «єМалятко» хоче подати бабуся/дідусь дитини, на якого батьки оформили нотаріальну довіреність. Чи можна надати послугу?

Ні. Заяву «єМалятко» повинні подавати виключно батьки дитини або один із них.

  1. Чи можете подати заяву «єМалятко» опікун дитини?

Ні. Наразі подати заяву можуть виключно батьки дитини або один із них.

  1. Послуга єМалятко є обов’язковою для замовлення?

     Ні, послуга надається виключно за бажанням батьків дитини чи одного з них. Ви можете зареєструвати народження та отримати свідоцтво у традиційний спосіб у відділі ДРАЦС.

  1. Які документи необхідні для замовлення послуги?

Заявники повинні надати оригінали:

-      паспортів обох батьків (або цифрові паспорти у мобільному застосунку «Дія»);

-      медичного свідоцтва про народження за формою № 103/о (або повідомити адміністратору номер медичного висновку про народження).

Для заповнення заяви на порталі Дія також знадобиться інформація:

-      про Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) обох батьків (за наявності);

-      зі свідоцтва про шлюб (місце та дата реєстрації, орган, що уклав шлюб);

-      відомості про присвоєння унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР) одного з батьків – для замовлення послуги з присвоєння УНЗР дитині;

-      номер рахунку в форматі IBAN – для замовлення послуги з призначення допомоги при народженні.

Оригінали цих документів не потрібні! Батьки можуть надати інформацію усно або показати фото у телефоні чи скан-копію.

  1. Заявник має паспорт у застосунку «Дія». Чи можна використовувати його під час замовлення комплексної послуги «єМалятко»?

Так, юридична сила цифрових ID-карток та закордонних біометричних паспортів визначена Постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2020 № 278.

 

  1. У яких випадках батькам потрібно мати з собою нотаріальну довіреність та заяву?

Якщо заяву «єМалятко» подає один з батьків дитини, потрібно додатково пред'явити:

-      письмову згоду другого з батьків щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини разом з одним із них – якщо матір та батько дитини зареєстровані за різними адресами;

-      заяву матері та батька дитини про визнання батьківства – якщо батьки дитини не перебувають у шлюбі;

-      письмову згоду другого з батьків про присвоєння дитині прізвища – якщо батьки мають різні прізвища.

8. Протягом якого терміну можна отримати послугу єМалятко?

     Батьки зобов’язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану (стаття 144 Сімейного кодексу України). Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 212¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення). Отримати послугу єМалятко можуть лише батьки, які не порушили термін.

  1. Дитина народилася до спливу 10 місяців після припинення попереднього шлюбу матері. Чи зможуть заявники отримати послугу?

Ні. Відповідно до законодавства, дитина, яка народжена до спливу десяти місяців після припинення шлюбу або визнання його недійсним, походить від подружжя. Якщо батьком дитини є інший чоловік, заявникам слід звернутися до відділу ДРАЦС, де потрібно подати спільну заяву про невизнання колишнього чоловіка батьком дитини.

 

  1.  Один із батьків дитини є іноземцем, але має офіційний дозвіл на проживання в Україні. Чи може він отримати послугу єМалятко?

     Ні, заявники єМалятко можуть бути лише громадяни України.

  1. У одного з батьків дитини відсутнє місце реєстрації. Які послуги зможуть отримати заявники?

У такому разі заявникам потрібно відмовити у наданні комплексної послуги «єМалятко». Технічною особливістю системи є обов'язкове заповнення полів у заяві про місце реєстрації обох батьків

  1. Чи можна отримати послугу, якщо народилася двійня?

     Так. Потрібно сформувати дві окремі заяви на кожну дитину.

  1. Що робити, якщо батьки мають статус внутрішньо переміщених осіб?

Місцем реєстрації потрібно зазначити адресу в паспорті, а не з довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.

Заповнення заяви на порталі Дія

  1. Які послуги надаються через єМалятко?

     Базовою (обов’язковою) послугою комплексу єМалятко є :

- державна реєстрація народження та визначення походження дитини. Отримати інші послуги окремо від цієї технічно неможливо;

- реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (присвоєння дитині номеру платника податків);

- внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР) в ньому та визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;

 Додатково можна обрати такі послуги:

     призначення допомоги при народженні дитини;

     призначення допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях;

     реєстрація місця проживання новонародженої дитини;

     внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;

     виплата грошової компенсації за пакунок малюка.

 

  1.  Що необхідно для успішного оформлення  виплати при народженні дитини та допомоги на дитину, яка виховується в багатодітній сім'ї?

Для успішного надання цих послуг є декілька умов:

-     Отримувач виплат має бути особисто присутнім та бути одним із заявників.

-     Якщо отримувач обирає спосіб отримання допомоги на картку, на його ім'я має бути відкритий рахунок в уповноваженому банку, через який здійснюються виплати.

-     Банківський рахунок в систему вноситься лише в форматі IBAN.

Також грошову допомогу можна отримувати через поштове відділення. Спосіб отримання залежить від вибору отримувача.

  1. Чому недоступні всі заявлені раніше послуги?

«єМалятко» – експериментальний проєкт, який працює зараз в режимі бета-тесту. Відповідно, не всі функції ще реалізовані. Реалізація та доопрацювання цього проєкту триватиме протягом 2020-2022 років, про що говориться в Постанові КМУ № 691.

Для замовлення поки що недоступна:

-      видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї.

17. Куди звертатись, якщо порушено термін звернення?

     Коли термін державної реєстрації народження порушено, зверніться до відділу ДРАЦС.

  1. Чи можуть заявники звернутися до будь-якої установи на території України, де вже доступна комплексна послуга «єМалятко»?

Державна реєстрація народження може проводитися лише за місцем народження дитини або місцем реєстрації її батьків чи одного з них.

Подати заяву можна офлайн у:

-      пологовому будинку, де народилася дитина (до виписки);

-      ЦНАП або відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків).

Зараз послуга доступна: https://bit.ly/eMalyatko.

 

Зверніть верніть увагу! Ви не зможете отримати послугу офлайн, якщо:

  • у вашої дитини вже є свідоцтво про народження

  • дитина народилася поза лікувальним закладом

  • дитина народилася поза межами України

  • один із батьків дитини є громадянином іншої країни

  • шлюб між батьком та матір'ю укладено в іншій країні

  1. Як заявникам уточнити статус виплати допомоги?

Нарахуванням виплат безпосередньо займається управління соціального захисту населення за місцем реєстрації того з батьків, хто вказаний отримувачем допомоги. Дані з заяви «єМалятко» передаються їм в електронному вигляді для опрацювання та нарахування коштів. Для отримання детальної інформації потрібно зателефонувати до УПСЗН. Вони зобов'язані відреагувати на звернення. Якщо виникають проблеми, також можна звернутись на гарячу лінію Міністерства соціальної політики України за номером 15-45.

 

Джерело інформаціїї: https://centraljust.gov.ua/news/info/naybilsh-poshireni-pitannya-schodo-poslugi-emalyatko